La Sylvia (o la cabra) sacseja el Teatre-Auditori Sant Cugat
Els santcugatencs Vilarasau i Bosch pugen a l'escenari del Teatre-Auditori el dia en què l'aforament s'eleva al 70%
Publicat el 29/mai/21 per Sergio Morales
El Teatre-Auditori Sant Cugat ha posat sobre l'escenari aquest divendres un mirall que ha fet qüestionar l'espectador els seus propis principis de tolerància i empatia. 'La cabra, o qui és la Sylvia', d'Edward Albee, ha estat l'obra amb què l'equipament Sant Cugat ha fet un pas més cap a la normalitat postpandèmica, amb un aforament del 70%. I havien d'estrenar aquestes bones notícies dos grans de la interpretació: els santcugatencs Emma Vilarasau i Jordi Bosch. Ambdós, sota la direcció d'Iván Morales, han contribuït a 'sacsejar' i 'remoure' la platea amb una peça que, quan es va escriure, estava pensada per incomodar.
'La cabra, o qui és la Sylvia' narra la història d'una família culta i triomfadora, on el marit guarda un secret terrible que, quan surt a la llum, ho tira tot per terra. "Passen de les paraules a la violència", avança Vilarasau. De fet, el secret és quelcom amb què molt poca gent podria sentir-se identificada. Bosch creu que això posa a prova l'empatia de l'espectador: "Com puc entendre això que no es pot entendre?". "Ens creiem que som tolerants i empàtics i aquesta ho obra ho qüestiona", afegeix Vilarasau.
La representació d'aquest divendres ha estat, des que es va declarar la pandèmia, la que ha tingut un aforament més proper al complet. Una sala al 70% ha pogut gaudir (o no) d'aquesta peça que, malgrat ser tràgica, obre la porta a què la cultura enfili la recuperació.