Les baixes passions de l'òpera 'Tosca' captiven el públic del Teatre-Auditori de Sant Cugat

Sant Cugat és una de les nou ciutats catalanes per on passarà la producció de la Fundació Òpera Catalunya

Cultura

Publicat el 6/mar/21 per Martí González

Torna l'òpera al Teatre-Auditori de Sant Cugat amb 'Tosca', una de les obres més cèlebres i representades de Giacomo Puccini i que tracta les baixes passions de l'ésser humà amb una història d'amor que acaba amb una de les morts més emblemàtiques de la història operística. Sant Cugat és una de les nou ciutats per on passa aquesta producció de l'Associació d'Amics de l'Òpera de Sabadell i la Fundació Òpera Catalunya (FOC), un drama que ha captivat el públic de l'equipament santcugatenc.

Es tracta d'una producció que implica més de 150 persones, un "repte encara més gran" en situació de pandèmia, amb l'aforament limitat al 50% i el protocol i totes les mesures de seguretat sanitàries que s'han de dur a terme. Així ho ha explicat el director general de la FOC, Óscar Lanuza, que també ha explicat l'objectiu d'aquest cicle: fer "portar l'òpera a cada racó de Catalunya" fent-la accessible, també amb els preus, a tota la ciutadania.

L'òpera de Puccini se situa al canvi de segle, l'any 1900. En declaracions a Cugat Mèdia, el director d'escena de 'Tosca', Carles Ortiz, ha assegurat que es tracta d'una obra "molt cinematogràfica", amb una música "descriptiva". De fet, Luis Cansino, baríton i l'encarregat d'interpretar el baró Scarpia, el "dolent" de la història, l'ha definida com la 'House of Cards' de l'òpera.

Cansino també s'ha referit al complicat moment que passa el sector cultural, amb gairebé un any de pandèmia, en tractar-se d'una feina intermitent per la qual no pots accedir a ajudes directes. Això sí, ha reivindicat que "la cultura és segura" pels estrictes protocols que segueixen tant les sales, teatres i auditoris com les companyies i produccions.

Després de Sant Cugat, la representació de 'Tosca' ha de passar per Granollers, aquest mateix diumenge, i per Reus, Viladecans, Barcelona, Girona i Lleida. Tot plegat amb l'objectiu de reivindicar el gènere operístic per tot el territori.