FGC, el departament de Cultura i la Cambra del Llibre sumen esforços per promoure la diada de Sant Jordi de juliol

Ferrocarrils ha vinilat tres trens amb motius de la campanya de promoció de la jornada cultural

Imatge d'un dels trens amb motius de la diada de Sant Jordi / Foto: FGC

Cultura

Publicat el 17/jul/20 per Pau Vázquez

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha engegat una campanya de difusió de la diada de Sant Jordi conjuntament amb la Cambra del Llibre de Catalunya i el departament de Cultura de la Generalitat. FGC ha vinilat tres trens amb motius de la jornada cultural, que enguany se celebrarà el 23 de juliol a causa de la crisi del coronavirus. Un dels trens s'ha presentat aquest dijous a l'estació de ferrocarrils de les Planes. La iniciativa té com a lema 'Sigui quin sigui el teu camí, tot comença en una llibreria', amb el qual es vol animar la ciutadania a participar en la celebració del Dia del Llibre i de la Rosa.

El Pla Territorial de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT) ha aprovat recentment el pla d'actuació de la diada, que comptarà amb la participació exclusiva del sector professional del llibre i de la rosa. Amb aquest nou enfocament de la jornada es pretén controlar la delimitació de zones de venda de llibres i roses, garantir el distanciament social i permetre realitzar controls de seguretat i d'higiene.

Per garantir una diada segura per a tothom, s'insta la ciutadania a participar d'una festa de proximitat, al mateix municipi o barri, i evitar desplaçaments. Durant tota la jornada, tant en espais tancats com en les llibreries com a l'aire lliure, caldrà garantir la distància física interpersonal de seguretat i l'ús de mascareta serà obligatori per a tothom. A més, es controlaran els accessos als establiments, els fluxos de circulació i l'aforament per tal d'evitar aglomeracions.