Tamy, de Sweet California, i Núria Costell, una convençuda fan santcugatenca de la banda, s’han trobat aquest dimecres a Cugat Mèdia quatre dies abans del primer concert de la ‘girlband’ a la ciutat. Ho han fet a través del telèfon en una entrevista al mitjà, que ha fet la prèvia de l’espectacle d’aquest dissabte a les nou de la nit al Teatre-Auditori amb la Núria i el seu pare, Joan Costell, que a més és autor de la biografia no oficial del grup, ‘Sweet California, edición especial para sweeties’, un llibre amb molts detalls de la banda.
‘Meet&Greet’, firmes de discos i moltes hores d’espera per estar en primera fila en un concert. Les bogeries que la Núria podria arribar a fer pel seu grup preferit són infinites. La conversa a Cugat Mèdia ha sigut la més llarga i tranquil·la que han pogut tenir fins al moment. Emocionada i amb timidesa, la fan li ha preguntat per nova música i per si recordava quan, en un reservat de Madrid, li va dur unes magdalenes amb espelmes pel seu aniversari. El seu pare ha aprofitat per preguntar-li sobre el canvi de públic, que ha anat minvant d’edat a mesura passen els anys.
Joan i Núria Costell han visitat abans de la trobada el ‘Sant Cugat a fons’, on han parlat de la història de la jove, i de retruc la del seu pare, amb la banda. De fet, va ser la Núria qui va estirar el seu pare, periodista, cap al grup. Els dos han destacat la voluntat de les tres integrants del grup, i també de la que va marxar, Rocío, a qui va substituir Tamy, d’acostar-se a les seves fans, majoritàriament adolescents. A més, també remarquen que, tot i que la música va en la línia de la música urbana, les lletres no són ‘masclistes’ ni inapropiades per a adolescents i infants.
Joan Costell, pare de Núria Costell, fan de la girlband Sweet California / Foto: Cugat Mèdia, Guillem Babitsch
Costell ha explicat que va escriure el llibre fa dos anys després de conèixer la banda a través de la Núria i ho va fer, curiosament, en paral·lel a la seva biografia oficial (Editorial Planeta). Per això, el seu llibre, que va arribar a la segona edició, se centra més en el fenomen fan del grup. El que va atrapar la Núria d’aquest grup va ser l’estil de música, la familiaritat amb què la banda tracta els fans a qui sempre els fan consultes sobre els temes, sobre nous projectes, a través de Xarxes Socials i, evidentment, l’element més original de les noies: uns cabells de colors que no deixen indiferent a ningú.

