Les campanes interactives de Nadal de Sant Cugat guanyen un concurs internacional de disseny
Sergio Sebastiàn és el creador d'aquestes campanes / Foto: web Sergio Sebastián
CulturaPublicat el 18/jul/18 per Alba Triadó
El Concurs de Disseny Internacional City Brand & Tourism Landscape Award ha guardonat l'arquitecte Sergio Sebastián per les campanes interactives que va dissenyar per il·luminar el Nadal de Sant Cugat. El jurat ha destacat la creativitat i la originalitat de la instal·lació i li ha atorgat el premi 'City Play: àmbit de jocs, espais de formació i àrees d'esports al paisatge'.
L'obra consistia en tres campanes interactives que es van instal·lar als voltants del Monestir, entre la plaça d'Octavià i la plaça Augusta, amb la voluntat que la ciutadania interactués amb la peça. La campana blanca va ser dissenyada com a homenatge a la rossetó romànic del Monestir. L'estructura de pedra, la subestructura de plom i les peces de vidre de color, es reinterpreten en un sistema de capes superposades d'alumini.
Foto: web Sergio Sebastián
La campana groga, o el calidoscopi, reflecteix el cel, les llums de la ciutat i el ciutadà. Com si es tractés d'una peça gegant de vidre de gel, l'experiència de moviment del visitant genera la sensació de ser dins d'un gran calidoscopi.
Foto: web Sergio Sebastián
Finalment, la campana blava actua com un instrument musical interactiu gegant, un xilòfon que captura els moviments de les persones i els transforma en impulsos de llum i so.
Foto: web Sergio Sebastián