Gairebé un 4% dels usuaris de les biblioteques santcugatenques no retornen els documents prestats

Un 2,66% dels documents prestats no es retornen

Cultura

Publicat el 10/abr/17 per Martí González

1.559 dels 40.372 usuaris de les biblioteques santcugatenques, un 3,96% del total, no han retornat els documents prestats, segons dades municipals del 31 de desembre. És una xifra de morositat que es manté estable durant els últims anys i que, segons la direcció de la Biblioteca Gabriel Ferrater, 'no és rellevant'. Les biblioteques tenen un sistema automàtic d'acumulació de 'punts de demèrit' per documents i dies de demora en el retorn. Quan s'arriba a la cinquantena es bloqueja l'accés als serveis dels usuaris durant 15 dies.

Pel que fa als documents, que engloben tots els materials que es poden demanar en préstec, un 2,66% no s'han retornat o ho han fet amb retard. Segons la directora de la Biblioteca Central, Pepa Forn, aquesta dada, tenint en compte el nombre de documents prestats en tres biblioteques, és 'poc important' i no els ha preocupat mai. Tot i això, recorda la importància de retornar els documents.

Pepa Forn

Que només hi hagi un 3% de morositat en tres biblioteques és una dada que no és rellevant. Sí que és important, però, que la gent prengui consciència que els documents s'han de retornar, perquè és un bé comú, són patrimoni de la ciutat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Forn també ha explicat que la majoria de vegades es tracta d'oblits i descuits. En aquest sentit, les biblioteques tenen sistemes com enviar avisos quan falten pocs dies per haver de tornar el préstec o la possibilitat de renovar i ampliar el termini des de casa.

Pepa Forn

El que fem és enviar automàticament missatges i avisos des de cinc dies abans que s'acabi el termini. Això ha fet que disminueixi molt el nivell de morositat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Quan un document no es retorna perquè s'ha extraviat, es demana a l'usuari que el reposi o que pagui el seu cost a la biblioteca. Forn també ha destacat que, per norma general, els llibres són els documents amb més demora en els retorns perquè també són els documents que més es demanen prestats.