Albert Pla, Fermín Muguruza i Refree fan la seva pròpia 'Guerra' al Teatre-Auditori

Un moment de l'espectacle

Cultura

Publicat el 13/feb/16 per Maria Cusó

Albert Pla, Fermín Muguruza i Raül Fernández 'Refree' han convertit aquest divendres l'escenari del Teatre-Auditori en un camp de batalla per lluitar contra la guerra. Unint talents i complicitats, el trio de creadors ha ofert amb 'Guerra' un viatge a través de mons reals i imaginaris gràcies a una arriscada posada en escena amb vídeos interactius. Amb música, text i audiovisual, el muntatge ha carregat contra els mitjans de comunicació, els poders econòmics i políticis, i la mateixa societat.


MIRA-HO A CUGAT TV

La passivitat converteix la població en còmplices quan es tracta de conflictes bèl·lics? Els mitjans de comunicació han convertit les guerres en espectacles? Quins són els poders que alimenten cada batalla? Aquests són alguns dels interrogants que ha plantejat el muntatge als assistents al Teatre-Auditori.

L'espectacle, nascut en l'imaginari d'Albert Pla, parla de la guerra com a concepte i bombardeja l'espectador amb una multitud d'imatges i sensacions perquè cadascú arribi a la seva conclusió.

Fermín Muguruza i Raül Fernández 'Refree' han estat els companys de batalla de Pla en aquesta aventura que beu, com explica 'Refree', del talent dels tres creadors.

Raül Fernández

Hi ha molt dels tres, però sobretot de l'Albert perquè és qui va tenir la idea. Ell té una manera de treballar que deixa molt espai a la resta de companys. També hi ha molta part de Nueveojos, que és qui ha fet la part visual.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Pla ha estat un soldat destinat a una ciutat en guerra. Muguruza ha estat la nèmesi de Pla: una ciutat furiosa, en setge, plena de petites històries de patiment que ha fet de la denúncia la seva arma més poderosa. Per la seva banda, 'Refree', autor de la música, ha donat vida a un ens indefinit que donava veu als mercats, les borses i els poders tàcits als quals, sovint, costa de posar cara.

Tot plegat ha donat peu a una arriscada història sobre el videojoc de la mort. Fernández explica que tot i que el muntatge busca provocar el públic, no vol pas 'alliçonar-lo'.

Raül Fernández

Aquest espectacle no intenta alliçonar ningú. Fins i tot, no té un missatge explícit sobre què volem dir nosaltres. Et permet endur-te a casa una reflexió però també passar una bona estona, perquè és molt espectacular.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



La impactant posada en escena ha estat obra de l'estudi de creació audiovisual Nueveojos. Ells han convertit l'escenari del Teatre-Auditori en una pantalla gegant per la qual han anat desfilant innombrables escenaris que, emulant l'estètica dels jocs d'ordinador, han transportat els assistents a través de mons imaginaris, ciutats en guerra i presons urbanes.