'Flor de nit' converteix la Barcelona d'entreguerres en un cabaret

Un moment de l'espectacle

Cultura

Publicat el 7/nov/15 per Maria Cusó

El Teatre-Auditori s'ha convertit aquest divendres en l'epicentre de les nits barcelonines del període d'entreguerres amb l'espectacle 'Flor de Nit'. El musical de Dagoll Dagom ha arribat a la ciutat en format cabaret de la mà de la companyia Gataro i sota la direcció del santcugatenc Víctor Alvaro. El públic ha estat testimoni d'una història polièdrica on les lluites socials, les nits del Paral·lel, l'amor a tres bandes i el desig han estat els principals protagonistes.


MIRA-HO A CUGAT TV

El 1929 Barcelona va acollir una exposició universal que va revolucionar totes les classes socials i esdevenia l'escenari de lluites i moviments obrers. En aquest context, el 'Flor de Nit' és un cabaret del Paral·lel que acull aquestes dues Barcelones: d'una banda, la dels artistes, bohemis i rics i, de l'altra, la de les noies de cabaret, els reaccionaris i les lluites socials.

Aquest és l'escenari del musical que, alhora, explica la història de la Rosa, una noia obrera que acaba unint-se al món de la faràndula. La Rosa, encarnada per l'actriu i cantant Beth Rodergas, exemplifica la lluita per tirar endavant de la classe treballadora i es converteix en l'epicentre d'un triangle amorós entre un anarquista i un intel·lectual però llibertí periodista.

Una obra polièdrica que, com explica el seu director, Víctor Alvaro, ofereix un retrat de la ciutat amb totes les cares de la moneda.

Víctor Alvaro

Es parla sempre de la bipolaritat de la Guerra Civil perquè hi havia dos fronts, però també hi havia dues ciutats: una rica i una pobra, una gamberra i una cultivada intel·lectualment. És aquest poliedre el que s'està jugant durant tota la funció.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



El muntatge, que va crear Dagoll Dagom el 1992, ha arribat a Sant Cugat en versió cabaret i una posada en escena molt més intimista. Tres músics i set cantants han estat els encarregats de donar vida a les paraules de Manuel Vázquez Montalbán i la música d'Albert Guinovart. Tot un repte, com explica l'actriu Beth Rodergas, ja que les cançons de Guinovart estan pensades per a una companyia més gran i estan plenes de matisos.

Beth Rodergas

Les cançons del Guinovart tot el que tenen de boniques ho tenen de díficil. L'adaptació del Víctor de posar en format cabaret una obra que era tan gran ha estat un encert.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Amb una estètica propera a l'impressionisme alemany i mantenint-se fidel al relat ideat per Dagoll Dagom, el cabaret 'Flor de Nit' ha portat a Sant Cugat la dualitat entre l'esperançada vida noctàmbula i la crua lluita obrera diürna de la Barcelona de principis del segle XX.