Nadia Ghulam omple d'esperança el Teatre-Auditori amb la seva història

Nadia Ghula enllaça el seu passat a Kabul amb el seu present a Badalona

Cultura

Publicat el 12/mar/15 per Marina Romero

El documental escènic 'Nadia' ha sacsejat aquest dimecres l'ànima dels espectadors del Teatre-Auditori. La mateixa protagonista, Nadia Ghulam, ha dibuixat amb l'ajuda d'imatges i les seves paraules contundents com va ser la seva vida durant els 10 anys que es va fer passar per home per sobreviure a l'Afganistan. L'energia d'aquesta dona afganesa, capaç d'aconseguir l'impossible, ha omplert d'esperança la sala santcugatenca.


MIRA-HO A CUGAT TV

Nadia Ghulam tenia només 8 anys quan va patir greus ferides en un bombardeig a l'Afganistan. La seva mare li explicava contes i la va salvar. Però amb el règim talibà va decidir fer-se passar per un home per sobreviure. Aquesta és a grans trets la història d'una dona que sobrepassa qualsevol llindar de l'autosuperació, i que explica tot el que va viure en primera persona durant 10 anys per si el seu cas serveix d'ajuda. Ho ha explicat a Cugat.cat.

Nadia Ghulam

La meva història pot ajudar. I em sento feliç. A vegades però, en funció del dia que tinc, tants records m'afecten.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



La peça documental té una dosi exponencial de veritat, la història d'una dona que és capaç de situar-se davant d'un públic i explicar amb naturalitat la seva vida. Diu la protagonista que a ella la por la sana, l'ajuda a superar-se i, per aquest motiu, tot i la duresa del seu passat, assegura que cal encarar la vida amb alegria i, com el seu nom indica, amb molta esperança.

Nadia Ghulam

Jo l'únic que vull és que el públic surti content. Perquè tot és possible. I sempre ens hem de quedar amb els records més bonics.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



El documental escènic impactarà a partir d'ara els espectadors de Valls, Badalona i, fins i tot, Berlín, les properes ciutats que podran encarar-se a una història que demostra que la realitat supera qualsevol ficció.