L'Ajuntament de Cerdanyola prioritza reforçar la xarxa de Rodalies de Renfe

Comarca

Publicat el 13/oct/07 per Oriol Sumsi

Cerdanyola aposta per reforçar la línia C-7 de Renfe per millorar la mobilitat a l'AP-7. Segons un estudi publicat per l'Ajuntament de la ciutat veïna, incrementar el número d'estacions i reduir el temps d'espera entre un tren i un altre és la millor solució per fer disminuir el gran volum de cotxes que col·lapsa la zona i que afecta també Sant Cugat.

Segons el llibre 'Quines infraestructures de transport per al Vallès? La mobilitat al Vallès', escrit per l'urbanista Manel Larrosa, actualment el 90% del trànsit en aquest tram es fa en cotxe, i l'objectiu seria arribar a un equilibri del 50% entre transport privat i transport públic.

L'estudi considera que la solució no passa per construir noves xarxes viàries ni per ampliar les existents, sinó per 'planificar una bona xarxa de transport públic, principalment ferroviària'. En aquest sentit, es prioritza el reforç de la línia C-7, que uneix Cerdanyola i Martorell passant per Sant Cugat, i de la C-4, que uneix Cerdanyola amb Barcelona.

Un dels objectius de Cerdanyola, segons el llibre, és arribar a l'equilibri que Sant Cugat ha aconseguit entre els desplaçaments a Barcelona que es fan per la C-16 i els que es fan amb els Ferrocarrils de la Generalitat.