Aquesta setmana la professora de cuina del SAF, Lali Domènech, ens ha explicat al ‘Sant Cugat a fons – Matins en Xarxa’ com preparar fesolets amb botifarra i bolets. Un plat ideal per la temporada boletaire que acaba de començar.
Lali Domènech, professora de cuina de l’Ateneu, ens acosta la recepta:
Fesolets amb botifarra i bolets:
Ingredients:
– 300 g de fesolets o mongetes seques o 600 de mongetes cuites. -150 g de rossinyols, camagrocs o rovellons. – ½ botifarra de perol. 100 g de cansalada. – Oli d’oliva i sal.
Elaboració:
1. Si utilitzeu mongetes seques poseu-les en remull durant 8 hores i passat aquest temps les poseu a coure amb aigua freda, salant-les a l’últim moment. Els fesolets no necessiten estar en remull 2. A dins d’una paella amb una mica d’oli fregiu la cansalada tallada en tires, afegiu les botifarres sense pell i tallades a trossets. 3. A part salteu els bolets nets i ben escorreguts salant-los a l’últim moment. Si utilitzeu trompetes o camagrocs feu-los sencers, si feu rovellons els podeu tallar en làmines. I quan ho aneu a servir afegiu a la paella amb la cansalada les mongetes i els camagroc .Remeneu tots els ingredients amb compte i serviu immediatament. *Es poden afegir unes puntetes d’espàrrecs.
Maridatge cortesia d’Oleguer Martí, de Vins Noé:
Vi negre a partir de Garnatxa i/o Carinyena com la majoria dels que és fan al Montsant, Priorat i també a l’Empordà.
Salut i bon profit!

