Influencers gastronòmics: revolució o fum?

L'expert en comunicació gastronòmica Nacho Ballesta analitza els pros i contres d'aquesta nova realitat


  • Comparteix:

Una persona fent una fotografia amb el mòbil a un plat de menjar / Foto: CC0 Pexels Helena Lopes

Una persona fent una fotografia amb el mòbil a un plat de menjar / Foto: CC0 Pexels Helena Lopes

Les xarxes socials han revolucionat la manera com descobrim restaurants i productes gastronòmics. Ara ja no cal ser un crític especialitzat per influir en les decisions dels comensals: els influencers han democratitzat la crítica culinària i, amb un sol vídeo viral, poden convertir un restaurant desconegut en un èxit rotund. Però fins a quin punt aquestes recomanacions són fiables? Estem sacrificant l'essència de la cuina per adaptar-nos a l’algoritme? I quines conseqüències té tot plegat en la gastronomia que consumim? Al magazín 'Faves comptades', hem parlat amb Nacho Ballesta, director de l'agència The Foodtellers, per entendre millor aquest fenomen i les seves repercussions en el sector de la restauració.

ESCOLTA-HO


Pots escoltar el magazín 'Faves comptades' de dilluns a divendres de 10 h a 12 h al 91.5 FM i a cugat.cat/directe



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.