El 'Molta Comèdia' s'endinsa en els secrets de 'Pedra i Sang'

El programa ha comptat amb la directora Martina Vilarasau i la directora musical Cris Martínez

Martina Vilarasau, Eduard Jener, Cristina Martínez i Ricard Mariné / Foto: Cugat Mèdia

Podcast

Publicat el 13/desembre per Eduard Jener

La tragicomèdia musical 'Pedra i Sang', dramatúrgia de Josep Maria Jaumè i música de Joan Alavedra, torna en la seva 24a edició a la Sala Capitular del Monestir de Sant Cugat del Vallès. L'obra més genuïnament santcugatenca, representa fidelment l'assassinat de l'abat Biure durant la missa del gall la nit de Nadal de l'any 1350.

Escolta-ho

Ho fa en una línia shakespeariana i comptant amb 35 intèrprets que reciten en vers blanc i canten a quatre veus. Així, mostren la vida dels diferents estaments de l'època: església, noblesa i poble. La representació tindrà lloc els dies 25 i 26 a les 20 h, i els dies 27 i 28 a les 19 h i 21:30 h. Tanmateix, només queden entrades per les dues últimes funcions del 27 i 28.

De tot plegat en parla la directora i actriu Martina Vilarasau al 'Molta Comèdia'. Vilarasau va començar quan tenia sis anys en el paper de la nena i ha passat per la jove, la dona fins a esdevenir directora escènica per segona vegada. Així segueix les passes de la seva mare Dolors Vilarasau. El programa l'acompanyen la directora musical Cristina Martínez, i l'actor Ricard Mariné que interpreta l'abat Biure en 4 de les 8 funcions programades. Aquestes representacions unides a l'especial del dia 20 quan té lloc el 'Camí de Justícia', són una clara demostració de l'arrelament de l'obra a l'imaginari col·lectiu santcugatenc.

En la seva homilia titulada 'Ara ve Nadal, mataren el gall...' Eduard Jener diu que a Sant Cugat això es va canviar fa temps per 'Ara ve Nadal, mataren l'abat...'