La Mostra de Teatre de Valldoreix aixeca el teló al 'Molta Comèdia'

Aterra a partir d'aquest diumenge amb la reposició de la "Trilogia Rusiñol"

Rafa Usero, Eduard Jener, Trini Escrihuela i Susana Casta / Foto: Cugat Mèdia

Podcast

Publicat el 8/novembre per Eduard Jener

Susana Casta, vocal de Cultura de l'Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix visita el programa per parlar de la 30a edició de la Mostra de Teatre Valldoreix 2024 que es presenta organitzada pel Consell de Teatre d'aquesta EMD a la Nau de Cultura a partir del diumenge dia 10 a les 19 hores amb la reposició de la 'Trilogia Rusiñol', estrenada per la Festa Major d'aquest any amb totes les entrades exhaurides. La fundadora i directora del Grup de Teatre Espiral Trini Escrihuela, adaptadora i directora d'aquesta obra, exposa la satisfacció que suposa que tres companyies, Magma 2011-La Serreta, Marxosos el Cercle i la mateixaa Espiral, col·laborin juntes en aquesta representació.

Escolta-ho

També el seu protagonista principal, Rafa Usero, ens visita per explicar la seva visió de Santiago Rusiñol, autèntic artista multifacètic i un dels personatges on ell s'ha trobat més identificat físicament i mental. La Mostra presenta tres funcions més, el diumenge 17 amb la comèdia "El Tartuf de Molière", interpretada per la companyia Quatre per Quatre de Granollers, adaptació i direcció de Frederic Roda Fábregas; el diumenge 24 amb el drama romàntic "Anònim venecià", per la companyia de Teatre Enric Borràs de Sant Feliu de Llobregat dirigida per Josep Lluís Argemí i Joan Ribas i, finalment, el diumenge 1 de desembre "El drapaire", l'obra escrita per Pilar Almendros i Trini Escrihuela i dirigida per Escrihuela, que es va estrenar el 29 de novembre de l'any 1992, i que va ser la primera representada pel Grup Espiral, també es presenta ara amb la col·laboració de 7 grups de teatre de Sant Cugat del Vallès: Amants del Teatre, Dxoc Teatre, El Cercle, Fila Zero, Grup de Teatre Espiral, Magma 2011-La Serreta i Pedra i Sang.

En la seva homilia Eduard Jener parla de la falta d'espais adequats per les arts escèniques de la ciutat considerant les últimes notícies relatives a la dificultat per arribar a un acord entre el Centro Popular Andaluz i l'Ajuntament per comprar l'edifici de l'entitat on hi ha un teatre pràcticament sense ús i la malaurada coincidència del pas del temps en solucionar determinats conflictes com passa amb el Teatre de la Unió.