L'Ajuntament triplica el temps mitjà per respondre les peticions de la Síndica de Greuges

Helena López Macho lamenta que hi hagi queixes del 2022 pendents de resposta per part de l'Ajuntament

La Síndica de Greuges de Sant Cugat, Helena López Macho, a l'estudi Ramon Barnils de Ràdio Sant Cugat

Podcast

Publicat dilluns per Alba Triadó

La síndica de greuges de Sant Cugat, Helena López Macho, pica la cresta al govern i alerta que moltes queixes de la ciutadania no reben resposta en el termini legal establert. Una situació que, segons la síndica, genera desconfiança entre els santcugatencs cap a l'administració. I és que segons la síndica, l'Ajuntament triga entre 30 i 45 dies a respondre les seves peticions, molt per sobre dels 15 dies establerts. 'N'hi ha pendents de l'any 2022, de quan jo vaig entrar', lamenta. López ho ha explicat al magazín 'Faves comptades', on ha fet balanç dels dos anys i mig porta al capdavant d'aquesta institució.

Escolta-ho

"Quan la gent presenta una queixa a l'administració i no rep resposta, es crea una sensació d'inaccessibilitat i desconfiança", explica López Macho.

La síndica ha explicat que la seva funció principal és "la defensa de les llibertats públiques i dels drets fonamentals de totes les persones" davant l'administració pública local. Les queixes més freqüents estan relacionades amb serveis municipals com la neteja, el transport públic o l'estat de les voreres i carrers, així com amb tràmits administratius com llicències d'obres o sol·licituds de beques.

Quan ens podem adreçar a la síndica de greuges?

Abans d'acudir a la sindicatura de greuges, els ciutadans han de presentar la seva queixa a l'administració i esperar un termini de tres mesos. "Aquest termini és excessiu, perquè hi ha temes que s'haurien de resoldre molt abans", lamenta López Macho.

Un cop ha acabat aquest termini, la ciutadania ja pot elevar la queixa a la sindicatura, que s'encarrega de fer-la arribar a l'administració local. De mitjana, explica López Macho, l'Ajuntament triga entre 30 i 45 dies a respondre les seves peticions, molt per sobre dels 15 dies establerts. "N'hi ha pendents de l'any 2022, de quan jo vaig entrar. Són queixes que he presentat i que no tinc resposta", es queixa.

Per fer front a aquesta situació, cada tres mesos la síndica presenta un informe a la junta de portaveus de l'Ajuntament, on exposa totes les queixes pendents de resposta. Malgrat això, ha reconegut que la situació no ha millorat significativament en els darrers mesos.

López Macho anima la ciutadania a presentar les seves queixes a la sindicatura si no reben resposta de l'Ajuntament en el termini establert. Els tràmits es poden fer presencialment a l'oficina de Francesc Moragas sense necessitat de cita prèvia, a les visites que fa als barris, per correu electrònic, telèfon o a través de la web de la sindicatura.



Pots escoltar el magazín 'Faves comptades' de dilluns a divendres de 10 h a 12 h al 91.5 FM i a cugat.cat/directe


DECLARACIONS

Helena López Macho

La manca de resposta per part de l'administració genera desconfiança. És el resultat de quan tu vas a l'administració i li planteges el teu problema i no et donen resposta. Si tu no tens resposta i la síndica tampoc, et preguntes per què serveix tenir una síndica a Sant Cugat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio