El Festival de Música Antiga de Sant Cugat i el poder de la música en el cervell, al primer 'Molta Comèdia' de la temporada
El programa ha entrevistat Jorge Juan Morata i Jordi Jauset
El músic i divulgador científic Jordi Jauset / Foto: cedida
PodcastPublicat el 20/setembre per Eduard Jener
La 12a temporada del 'Molta Comèdia' ha arrencat aquest dijous amb la presència del tenor i coordinador del Festival de Músiques Antigues, Jorge Juan Morata. Enguany el festival arriba a la sisena edició amb un èxit de públic que ha omplert fins ara totes les convocatòries que van començar amb el 7 de setembre amb el concert a la Unió 'Les altres estacions de Vivaldi' amb l'Ensemble Contratemps i la passacaglia, fins a la Torre Negra amb concert al seu jardí.
Escolta-ho
La 12a temporada del 'Molta Comèdia' ha arrencat aquest dijous amb la presència del tenor i coordinador del Festival de Músiques Antigues, Jorge Juan Morata. Enguany el festival arriba a la sisena edició amb un èxit de públic que ha omplert fins ara totes les convocatòries que van començar amb el 7 de setembre amb el concert a la Unió "Les altres estacions de Vivaldi" amb l'Ensemble Contratemps i la passacaglia, fins a la Torre Negra amb concert al seu jardí.
Morata ha deixat l'assaig d'una nova formulació de 'Il Combatimento' de Claudio Monteverdi que adaptat es passa aquest dijous a la tarda per a nois i noies de 9 a 14 anys i comenta la resta de concerts i actes fins al diumenge 29, inclosa una sessió de ioga amb música al claustre del Monestir, que l'any passat ja va tenir un gran èxit.
També és convidat al programa el divulgador científic, músic i enginyer electrònic Jordi Jauset que, en entrevista telefònica, comenta el seu darrer llibre 'Neuromúsica-cerebro, ciencia y arte', on a través d'una exploració tracta de fer comprendre com una cosa tan subtil com la música pot ser, a la vegada, tan poderosa i transformadora fins a canviar les nostres vides per l'efecte que genera en el nostre cervell la seva audició. Durant la conversa Jauset explica que després de moltes i diverses investigacions s'ha arribat a la conclusió que només un 3% de les persones són absolutament insensibles a qualsevol classe de música.
En la seva homilia Eduard Jener parla de la Temporada Alta de Girona i de la sensació d'enveja que genera no tenir a la nostra ciutat un festival de la seva importància i durada amb 110 espectacles, 19 de companyies estrangeres i 23 estrenes.