Oscar Delafé explica a 'Enxarxats' els secrets de la promoció a les xarxes socials

Oscar Delafe, a l'estudi de Cugat.cat / Foto: Cugat.cat

Podcast

Publicat el 19/gen/19 per Albert Prat

Les xarxes socials s'han convertit en una faceta gairebé imprescindible dels músics. I no només per a la promoció de la seva obra, sinó també per crear una marca personal que arribi als seguidors. La secció 'Enxarxats' del 'Sant Cugat a fons' ha tingut un convidat de luxe aquesta setmana per parlar-ne, el músic Oscar Delafé.

Escolta-ho

El maresmenc ha explicat com ha evolucionat la presència dels artistes a la xarxa, des de MySpace, que va ser la primera eina que va permetre promocionar projectes fora del circuit discogràfic, fins l'actualitat, on la multiplicitat de continguts complica molt arribar al públic. Delafé, que s'encarrega personalmente del seu compte d'Instagram, ha assenyalat que l'estil de les publicacions ha canviat i que cal cuidar la imatge al màxim per tal de transmetre una marca personal.

Instagram s'ha convertit, de fet, en la xarxa social imprescindible per promocionar qualsevol empresa, iniciativa o artista i per això cal tenir en compte sempre el resultat global. Delafé ha explicat que, si bé la fa servir per promocionar concerts, quan ja ha passat la data esborra les publicacions per mantenir un arxiu de fotografies el més coherent possible.

Sobre l'altre gran aspecte de l'Instagram, les 'stories', el músic ha admès que no són el seu fort, mentre que hi ha persones a les quals els surt de manera 'natural'. Com a exemple, Delafé ha posat Valentí Sanjuán, amb qui ha col·laborat diverses vegades. 'A vegades penso que em faig pesat', ha sentenciat. Això sí, la promoció a les xarxes 'es nota' en l'èxit de les cançons.


DECLARACIONS

Oscar Delafé

Hi ha molts cantants que estan fent 'stories' que al·lucines. A mi no em surt, has de tenir certa gràcia i voler fer-ho.

Your browser doesn’t support HTML5 audio