És també important, segons la meva opinió, que aquest moviment de protesta civil canalitzi la voluntat de canvi, millorança i protecció de drets de la societat sense deixar-se manipular ni utilitzar per defensar altres reivindicacions fora de les a dalt exposades, totes elles respectables i amb altres llocs on defensar-les, que res tenen a veure amb la defensa de l'educació pública de qualitat.
És imprescindible salvaguardar el caràcter de moviment cívic i obert, i no deixar que persones de partits polítics, associacions polititzades o els mateixos partits capitalitzin, s'apoderin o tinguin cap mena de protagonisme en el projecte. Molts d'ells són responsables i còmplices directes de les retallades i de la situació de mancança de recursos econòmics com a part integrant de governs recents i actuals. No oblidem.
M'agradaria que el model educatiu públic a Catalunya - recordem que l'educació es competència autonòmica - fos el mateix model que, per exemple, van triar i trien la majoria dels nostres representants polítics catalans per als seus fills a l'educació privada. Els mateixos polítics que; mentre defenen un sistema monolingüe en barracons de més de 30 alumnes en l'escola pública i, de pas, ideològic i endogàmic; porten els seus fills a un model d'escola trilingüe, català, castellà i anglès/francès/italià/alemany en aules de 20 alumnes amb atenció personalitzada i educació universal. Un sistema d'èxit sense segregació dels alumnes - com alguns ens volen fer creure per models multilingües - basat en l'obtenció de l'excel·lència i amb l'objectiu de desenvolupar al màxim les capacitats del alumne amb la potenciació de la cultura de l'esforç i assoliment de reptes personals i on es treballa en l'apropament de l'alumne a la realitat oberta del món actual que ens toca i que tocarà viure als nostres fills. Las eines, és clar, no són tampoc les mateixes per a l'escola pública.
Estic convençut que, si el govern donés preferència en potenciar l'escola pública en lloc de subvencionar les minoritàries i exclusivistes escoles privades amb segregació per sexes o no abocar més diners públics per mantenir estructures polítiques inútils i duplicades o sufragar mitjans de comunicació privats afins o associacions de reafirmament polític, podrien destinar més pressupost i molts més recursos perquè el model educatiu públic català millorés ostensiblement.
Recursos econòmics i la ferma disposició a escoltar organitzacions civils professionals com les 'comissions grogues' i les seves propostes d'optimització del model actual en l'entorn de crisi que ens envolta són la millor solució per apropar els nivells acadèmics i d'excel·lència als millors sistemes educatius que els nostres joves mereixen per tenir un futur millor.
Roberto TORRECILLA
Responsable Associacions C's Sant Cugat
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.