La mobilitat que ve

Jordi Puignero


Publicat: el 25/feb/13
Opinió| Columnes

L'urban¡sme ha estat, els darrers 30 anys, l'eix vertebrador de la ciutat. Hem crescut molt, però hem crescut bé. Urbanísticament la ciutat ja està acabada i hem definit un sostre poblacional que no anirà gaire més enllà dels 100.000 habitants (ara 85.000).

Avui tenim una ciutat amb uns bons serveis i força ben dimensionats en equipaments esportius, educatius, sanitaris i culturals. A partir d’ara i en els propers anys els grans reptes de ciutat ja no passaran per fer nous grans projectes sinó per gestionar eficaçment el que tenim. I això vol dir que el manteniment de la ciutat i la mobilitat passaran a ser els nous eixos estratègics. En aquesta línia, el Pla de Mobilitat que ha aprovat el Ple Municipal (amb el suport de gairebé totes les forces polítiques del Consistori) serà una eina de treball imprescindible per gestionar la mobilitat dels nostres ciutadans els propers 12 anys. Un Pla de Mobilitat que vol prioritzar encara més el vianant al centre de la ciutat, i que fa a una aposta clara per una mobilitat més sostenible.

Una de les propostes de més impacte d'aquest Pla de Mobilitat és la semi-viantització dels Quatre Cantons i els trams de Francesc Moragues - Rius i Taulet (des de Rambla del Celler fins a Lluís Companys) i que implicarà, sí o sí, treure del centre la vella benzinera. Volem convertir aquesta plaça i aquest tram de carrer que avui és un dels que té més trànsit de Sant Cugat en un nou eix comercial, en una rambla d'ús preferent per a vianants. Tal com hem fet en els darrers anys amb molts carrers del centre i que ara tothom en gaudeix. O és que ja ningú recorda quan fa 8 anys passaven més de 6.000 cotxes cada dia per Santiago Russiñol i la plaça del Monestir era un garatge de cotxes?

JORDI PUIGNERÓ és tinent d'alcalde i membre de l'executiva de CDC