Interpolar vs mobilitat de la majoria
Ramon GutiérrezRamon Gutiérrez
Publicat: el 22/set/11
Opinió|
Columnes
Fa uns dies que sentim parlar de la pretensió del Govern de la Generalitat i del seu conseller de Territori i Sostenibilitat, en Lluís Recoder, de reactivar els projectes de la via Interpolar Sant Cugat - Granollers i el del túnel d'Horta viari. Sota el meu punt de vista, dos autèntics despropòsits en els temps que corren.
Escolta-ho
En un moment com l'actual, en que la crisi econòmica en que des de tot arreu ens diuen que cal austeritat i contenció de la despesa, cal apostar més que mai pel transport col·lectiu i públic, no pas el privat. Però el 'govern dels millors' paralitza el TramVallès, retarda encara més les millores en la xarxa de Rodalies i atura les obres de la cua de maniobres de Plaça Catalunya.
Existeix també un factor ambiental per rebutjar aquests dos projectes. El desenvolupament tant de la Interpolar com del túnel d'Horta viari afecta a zones de gran valor ambiental i no responen cap dels dos a les necessitats de transit rodat. En el cas de la Interpolar per exemple es podria resoldre simplement millorant les connexions de l'AP7 i la B30 amb la resta de xarxa viaria, enlloc de duplicar carreteres.
No ens enganyem, 'aunque la mona se vista de seda, mona se queda'. Potser en Recoder té una gran sensibilitat ambiental i de justícia social però el govern del que forma part, el de les retallades, no oblida quins són els interessos als que serveix, precisament no els de la majoria de catalans i catalanes.
RAMON GUTIÉRREZ és cordinador del Grup Municipal d'ICV-EUiA