Les multes fan que el pressupost no entri en fallida
Ferran Villasenor
Publicat: el 16/nov/08
Opinió|
Columnes
La situació econòmica de les administracions públiques no està passant pel seu millor moment, la crisi de la construcció ha fet que una part dels ingressos que reben els ajuntaments hagi patit una davallada.
En el cas de la nostra ciutat, aquesta part de disminució d’ingressos també s’ha produït, tot i que no en una mesura tant forta com en altre municipis. El govern de majoria absoluta de CIU ha realitzat diferents actuacions durant els darrers anys que han hipotecat econòmicament aspectes importants del pressupost. Durant una bona època del mandat del senyor Recoder, la gestió de cobrament d’impostos no havia estat fet per un organisme públic, l’anomenat IMPULSIS.
Durant bona part d’aquesta època no es va realitzar el cobrament dels impostos per via executiva, és a dir, a les persones que no pagaven no se les reclamava que ho fessin. La ciutat va perdre en impostos prescrits uns 8 milions d’euros. Actualment (i després de dir-ho moltes vegades) la gestió es realitzada de forma impecable per la Diputació de Barcelona.
Recordaran altres articles on vam destacar que l’alcalde (dos dies abans de les eleccions municipals....) va signar un reconeixement de deute (factures al calaix) amb l’empresa concessionària de recollida d’escombraries (entre altres contractes) per valor de 3,5 milions d’euros. En aquest moments l’empresa TMA ha denunciat a l’Ajuntament per valor d’un milió més d’euros.
Sentències judicials han hagut de posar les coses al seu lloc en matèria de contribucions especials en les urbanitzacions dels districtes. El jutge ha declarat nuls els pagament que van realitzar els veïns en les obres d’urbanització de La Floresta i Mira-Sol. El conjunt del municipi s’haurà de fer càrrec de gairebé 1 milió d’euros què són responsabilitat de la prepotència i nul·la capacitat de gestió i negociació de l’equip de govern.
Com recordareu, a la Costa del Golf passen coses...entre elles com l’equip de govern ha donat una llicència d’obres a un ciutadà (un conegut esportista que va fer la casa tal com constava a la llicència) que no s’adequava a la legalitat urbanística. Existeix una sentència que obliga a restablir la legalitat. Tirar a terra i aixecar la casa de nou pot costar a Sant Cugat 5,6 milions més d’euros.
Com poden veure la crisi del nostre ajuntament no s’ha generat a fora, no prové de la davallada de les hipoteques “subprime” o dels mercats de futurs a la borsa de determinats països emergents. La crisi ve de dintre i des d’aquí reclamem responsabilitats polítiques al respecte.
Per cert, el 2005 la recaptació de multes de trànsit va ser de 363.000 euros, la de 2007 (les darreres dades anuals que tenim) ha estat de 2.500.000 euros. El superàvit de 2007 va ser de menys de 70.000 euros.....per tant, ja sabem amb què es quadra el pressupost. Preparem-nos per la que ens espera.
FERRAN VILLASEÑOR
Primer secretari del PSC