No al Quart Cinturó!!!
Francesc Osan
Publicat: el 10/gen/23
Opinió|
Columnes
Ara fa unes setmanes la Campanya Contra el Quart Cinturó va celebrar els seus trenta anys, trenta anys de defensa d’alternatives de mobilitat que promoguin models de transport sostenible i de protecció del territori enfront de projectes com, per exemple el Quart Cinturó. 30 anys després, curiosament, el PSC, amb l'ajut inestimable de Junts x Catalunya, tornen a posar sobre la taula aquest vell projecte.
És més, ho eleven a condició necessària per aprovar els pressupostos de la Generalitat. Curiosament al costat de projectes com el del Hard Rock al Camp de Tarragona o de l’ampliació de l’Aeroport de Barcelona. I també curiosament amb la devoció i l’aplaudiment de Junts.
Es nota que la pela és la pela i es nota qui mana i quines intencions hi ha a darrere d’aquests dos Partits.
Així avui, com abans, des d’ERC no acceptem perpetuar models de mobilitat caducs a Catalunya, i per això proposem, una proposta de mobilitat alternativa al Quart Cinturó (B-40).
Insistim en el nostre posicionament històric sobre aquesta infraestructura. Construir més trams del traçat original de la B-40 és una prioritat sociovergent en infraestructures que els republicans no compartim i que volem aturar. I menys sense consens territorial a les dues comarques
La proposta d'Esquerra passa, doncs, per fomentar el transport públic, especialment el ferroviari -el Vallès és la regió metropolitana europea amb menys transport públic, un 16% de transport públic versus 84% transport privat. Per tant, el tren orbital entre els dos Vallesos, és la prioritat a abordar per tal de resoldre i millorar la mobilitat en aquest espai.
En termes viaris, en el tram ja iniciat Abrera-Terrassa cal la seva finalització i connexió amb la C-58. Ara bé, en el cas concret entre Terrassa i Sabadell, ERC defensem la connexió entre Castellar i la C-58, i el foment de la mobilitat entre Sabadell i Terrassa millorant les vies existents i en cap cas amb una via d’alta capacitat pensada per trànsit de pas.
No podem pretendre resoldre problemes urbans i intercomarcals amb vies d’alta capacitat; és un model obsolet que no compartim.
És en aquest sentit que el Conseller de Territori del Govern de la Generalitat de Catalunya Juli Fernàndez ja ho ha deixat ben clar des del primer moment. Ni pel Govern, ni per ERC aquesta infraestructura NO és una prioritat.
FRANCESC OSAN és coordinador del Grup Municipal d’ERC-MES