Del Pla Estratègic de Turisme al Sant Cugat Smart Meeting

Roser Casamitjana


Publicat: el 4/mar/16
Opinió| Columnes

Fa uns dies l'equip de govern ens va obsequiar amb una proposta moderna i atractiva per tal, sembla, d'atreure turisme a la nostra ciutat. Es tracta d'un llibret ben editat, amb colors i ple de fotografies de tot allò que se suposa pot interessar a l'hipotètic visitant de la nostra ciutat.

Són 62 planes a tot color on el primer que se'ns diu és que Sant Cugat és el lloc ideal per viure-hi, estudiar, treballar, divertir-se i fer negocis. Realment, si jo no hi visqués me n'hi aniria ara mateix! Més endavant ens explica que es tracta d'una ciutat mil·lenària i intel·ligent, que dissenya el seu futur basat en l'eficiència i la sostenibilitat, que és jove i de les més qualificades de Catalunya.

I com hi podem arribar? Doncs a més d'en cotxe, tren i ferrocarril, s'hi pot arribar en avió i vaixell, sí senyor. Se'ns mostren les rutes dels voltants i les visites que es poden fer, i finalment coneixem tots els llocs disponibles per fer congressos, reunions de treball i on menjar i dormir. Tot endreçat i polit encara que algun torracollons consideri que s'han deixat alguna cosa.

I ens va sorprendre aquest programa perquè el desembre del 2013 vam aprovar al ple un Pla Estratègic de Turisme que se suposa volia fer el mateix servei. És clar que es tractava d'una cosa més casolana, amb el títol en català, amb menys 'glamour' i probablement amb menys cost, però bé que tots devíem pensar que es feia per aplicar-se.

Encara que han passat més de dos anys queda clar que les 'virtuts' de San Cugat no han canviat i les coses bones que teníem aleshores les seguim tenint, però potser el que ens falta és constància i perseverança per tal de portar a terme allò que comencem. Potser ens estalviaríem feina, pèrdua de temps i, fins i tot, disgustos.

ROSER CASAMITJANA és portaveu d'ICV-EUiA