Diferents països, diferents formes d'ensenyar

"La clau és que el docent assumeixi un paper molt proactiu en fer avançar el procés d'aprenentatge"


  • Comparteix:

fabiola.garcia

Fabiola García


Publicat: el 28/jun/21
Els experts |
PDF

El model educatiu no és universal, de manera que trobem grans diferències a cada territori a l'hora d'ensenyar. Per poder fer una classificació, és molt pertinent distingir grans baules en el sistema educatiu que van des de l'assistència a classe, el salari dels docents, les eines o recursos, l'avaluació, el sistema públic o privat (i, dins del privat, si ens referim a col·legis internacionals) i tantes variants més que condicionen un escenari de formació particular.

Creiem i imaginem que, en algun lloc, en una sala de mestres o quedant-se despert fins tard a casa seva, un mestre està planejant la propera gran lliçó que inspirarà i canviarà la vida d'un infant. Ja sigui que estiguin buscant formes innovadores d'involucrar i motivar els estudiants o connectant l'aprenentatge amb la vida real d'una manera pràctica, sempre amb la finalitat en ment i el context de la ciutadania global i l'avanç de la nostra humanitat.

Els "profes" estan esperant el final de curs per sentir-se una mica més lliures. A l'Argentina, per exemple, arrencava l'hivern amb la incertesa d'un etern confinament. A Colòmbia - ja de vacances - amb la disjuntiva de si continuaven amb alternança o tornaven les classes presencials, més els interrogants sobre les mesures sanitàries. Les lluites aïllades dels docents, fan que la ideologia canviï i que els escenaris de l'educació es contrastin d'acord a la ubicació geogràfica. No obstant això, ens queda clar que les fronteres són merament invisibles i el desig d'ensenyar cada dia millor és el que ens fa individus que estimem l'educació per vocació.

L'educació continua evolucionant i canviant a nivell global, amb noves tecnologies, metodologies i recursos que desafien la nostra manera de pensar i brinden una nova lent per veure problemes antics. Creiem que estem enmig d'una interrupció educativa, amb nocions comunes que es qüestionen regularment i solucions noves i innovadores que brinden possibilitats prometedores per millorar i aprofundir l'aprenentatge i la connexió dels estudiants.

En els últims mesos hem estat treballant dur reunint històries d'educadors de tot el món. Estem encantats amb tots els comentaris que hem rebut i esperem seguir exercint un paper important per mantenir informada la comunitat educativa sobre les notícies, tendències, èxits i desafiaments. Emilio Lledó, filòsof i professor diu: "L'essència de l'educació és mostrar el món com a possibilitat" i aquest és el nostre desig a SchoolRubric.

A mesura que les persones continuen familiaritzant-se amb el nostre treball, la nostra entitat passa per una sèrie d'importants passos de creixement: recentment vam reubicar les nostres oficines a Orlando i Florida i vam expandir el nostre equip per portar històries encara més rellevants a la nostra comunitat. A més, hem treballat àrduament per aconseguir que qualsevol persona, des de qualsevol punt, trobi escoles per tot el món i obtingui informació actual i precisa sobre els programes i cursos que ofereixen.

Amb la nostra oficina principal ja consolidada als Estats Units i amb un equip format per antics educadors i administradors escolars, planegem emprendre camí per reunir-nos amb expositors, educadors, famílies, fires de treball, conferències i exhibicions perquè puguem aprendre més sobre històries escolars fascinants. Sobre l'entorn personal d'aprenentatge del docent i la recerca de documentació extraordinària en el seu temps de treball i així millorar la seva forma d'ensenyar.

En temes d'educació, el que no ens fa molt diferents, és la necessitat d'implantar les noves pedagogies, i aquestes requereixen que el docent compti amb un repertori d'estratègies (qualsevol i com sigui ... però que s'arrisqui), que poden anar des de l'aprenentatge basat en projectes, aprenentatge-servei, aprenentatge implícit, aprenentatge explícit, aprenentatge significatiu, aprenentatge cooperatiu, a un model basat en la indagació, passant per l'ensenyament directe. Però la clau és que el docent assumeixi un paper molt proactiu en fer avançar el procés d'aprenentatge, utilitzant qualsevol estratègia que funcioni per a un alumne en particular o una tasca específica (i analitzant quina estratègia funciona millor). En les noves pedagogies, això significa interactuar amb els estudiants per fer que els seus pensaments i preguntes sobre l'aprenentatge siguin més visibles. Però, a més, en les noves pedagogies és molt important interactuar amb altres docents sense necessitat d'un bitllet d'avió - però sí gràcies a la connexió i les xarxes socials - per fer que els seus pensaments vagin més enllà del que succeeix dins l'aula.

FABIOLA GARCÍA GONZÁLEZ és Col·laboradora d'Edbuilding. Editora a SchoolRubric en Español. Professional en Lingüística y Literatura de la Universidad de Cartagena, Colombia. Magister en Educación de la Universidad del Salvador, Argentina.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.