Carta oberta a l'EMD de Bellaterra

Cartes dels lectors

Publicat el 26/abr/18 per Guillem Nualart

El 3 d'octubre de 2010, amb motiu de les obres d'urbanització de l'accés al polígon Sant Joan, el blog Bellaterra.cat publicava la seguent informació: 'Bellaterra és més a prop del Centre de Negocis del Poligon Can Sant Joan de Sant Cugat del Vallès, una de les ciutats més modernes i actives d'Europa. Aviat, els bellaterrencs evitarem la incomoditat d'agafar l'AP7, per arribar a Sant Cugat del Vallès. (...)'. Sens dubte una gran notícia per als bellaterrencs... i pels que no ho són.

Vuit anys després, l'EMD de Bellaterra pren -per segona vegada, i de manera unilateral- la decissió de tancar l'accés amb pilones i barreres i impedir l'accés i el trànsit a tot aquell que no sigui propietari o resident a Bellaterra, talment com si la incomoditat d'agafar l’AP7 per circular de Sant Cugat a Bellaterra ho fós tan sols per a ells.

El que els escriu és -era- usuari habitual del camí antic de Sant Cugat a Sabadell, al seu pas per Bellaterra. Des de fa 21 anys faig un mínim de dues vegades al dia el recorregut que hi ha entre el polígon Sant Joan, a tocar de la 'pilona' -on treballo- fins l'escola Ramon Fuster, al centre de Bellaterra. Una distància de poc menys de dos quilòmetres, amb una inversió en temps d'entre quatre i cinc minuts per trajecte (40 minuts setmanals de mitjana). Desde la nova posada en funcionament de les pilones, la distància s'ha incrementat a més de cinc quilòmetres i, donat que em veig obligat a patir el que vostès anomenen 'la incomoditat d'agafar l'AP7', el temps invertit no ha baixat cap dia dels 20 minuts per trajecte (si és divendres, fins a 45 minuts; setmanalment al voltant de tres hores), amb l'increment de cost (econòmic, ecològic i de salut) que això m'ha suposat.

Les raons que han portat a l’EMD de Bellaterra a prendre aquesta mesura són les condicions de la via, l'excés de velocitat i l'augment de la inseguretat. Em pregunto si l'aixecada de pilones no serà una estratègia equivocada per resoldre aquests problemes: si la via no està en condicions el que s'hauria de reivindicar és que s'adeqüi. Si la velocitat dels vehicles és el problema hi ha altres solucions per reduïr-la. Si falla seguretat ciutadana, reivindiquem més vigilancia. A més, poso en dubte la legalitat de la mesura presa per l'EMD. Des de quan pot fer-se ús privat d'un espai públic? Tinc entès que ja hi ha hagut alguna sentencia desfavorable...

Senyors de Bellaterra, puc entendre que regar les plantetes del jardí amb soroll de trànsit de fons pot resultar un xic desagradable a oides tan selectes, però pensin que mentre ho fan, una pila de gent es desespera diàriament atrapada en un embús de trànsit que vostès no fan més que incrementar amb mesures com aquesta.

Desconec com inverteixen vostès el seu temps, però el meu és or. I té un cost. I un preu. I com que no em sembla de rebut la decisió unilateral que han près referent a la nova pujada de les pilones, que com a mí afecta a centenars de persones, voldria saber a quin departament de l'EMD hauriem de dirigir-nos per tal de facturar l'augment del temps que per caprici seu ens veiem obligats a perdre cada dia.

Gràcies, espero resposta.

Salut.

GUILLEM NUALART I BARBA