Vistiplau definitiu del ple a un Pla de Mobilitat de 12 anys i 27 milions d'euros


Temes relacionats

L'aprovació definitiva del Pla de Mobilitat, dilluns al ple (16/mai/14)

Aprovat l'expedient d'al·legacions del Pla de Mobilitat (20/gen/14)

El Pla de Mobilitat Urbana tanca l'exposició pública amb 18 al·legacions (18/gen/14)

L'Ajuntament vol obrir a la participació el futur de l'avinguda de Cerdanyola (14/oct/13)

El PP proposa al·legacions per rebaixar 17 milions el cost del Pla de Mobilitat ( 5/jun/13)

L'associació de veïns Centre-Estació, satisfeta amb el Pla de Mobilitat (25/feb/13)

Aprovat inicialment el Pla de Mobilitat, tot i el rebuig del PP (18/feb/13)

La tertúlia debat el pla de mobilitat amb els partits (13/feb/13)

El PP creu que el Pla de Mobilitat no és realista econòmicament (12/feb/13)

Tots els partits, tret del PP, presenten un acord marc del Pla de Mobilitat (11/feb/13)


  • Comparteix:

El Pla de Mobilitat projecta diversos canvis a la ciutat

El Pla de Mobilitat projecta diversos canvis a la ciutat

El ple municipal dóna el vistiplau definitiu al Pla de Mobilitat, que ha rebut el vot positiu de tots els partits, excepte el PP, que hi ha votat en contra. El document preveu en 12 anys ampliar la vianantització del centre i desplaçar bon part del vehicle motoritzat cap a l'extraradi. El full de ruta prioritza el vianant i el transport públic per davant de la resta de vehicles privats.

El Pla de Mobilitat preveu actuacions que suposaran, en el seu conjunt, 27 milions d'euros en dues fases. La primera estarà compresa entre el 2013 i el 2018, i tindrà un cost aproximat de 5,2 milions d'euros amb les obres de vianantització a part. La segona, del 2019 al 2024, serà amb un pressupost de gairebé 22 milions d'euros.

El regidor de Mobilitat, Josep Romero, ha destacat la importància per a Sant Cugat de dotar-se d'aquest document per adaptar-se a les necessitats com a municipi.

Què hi diu l'oposició
El PP s'ha quedat sol amb el vot negatiu al Pla de Mobilitat. Els populars s'han mostrat escèptics amb el document i han exposat dubtes sobre alguns aspectes com la possible vianantizació de la zona de Quatre Cantons. El PP també ha lamentat que no s'hagin acceptat cap de les al·legacions que van presentar en el seu moment, amb les quals es volia rebaixar 17 milions el cost del pla. El portaveu popular, Jordi Carreras, ha argumentat que aquest fet els ha allunyat de l'acord.

Jordi Carreras

S'ha fet d'una manera que no ha trobat el consens.


La resta de formacions hi han votat a favor.

El PSC ha recordat que la redacció del pla està marcat per llei i n'ha destacat el consens generat per pactar-lo. Els socialistes també han subratllat que el document ha de servir per solucionar els problemes de mobilitat a diversos indrets de la ciutat. Ara, remarquen, cal posar fil a l'agulla amb els calendaris d'actuacions i les corresponents partides presspostàries.

ICV-EUiA ha aplaudit el Pla de Mobilitat, del qual ha destacat la priorització de vianants, transport públic i bicicletes. Segons els ecosocialistes, el document no justifica de cap manera la Ronda Sud o altres alternatives. El portaveu ecosocialsta ha remarcat que el pressupost del pla implica fortes i necessàries inversions anuals per fer-lo realitat.

La CUP valora que el pla sigui valent i que aposti pel consens amb la majoria de les forces polítiques i les entitats locals. Segons els independentistes, és positiu que el document faci prevaldre el vianant, la bicicleta i el transport públic en comptes del vehicles privat.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.